Tak sme sa občania zúčastnili prednášky k parkovacej politike. Fajn, že prišiel osobne pán primátor Matúš Vallo a dúfam, že pripomienky občanov budú akceptované, resp. projekt parkovacej politiky bude nanovo prepracovaný do akceptovateľných kritérií a nebudú sa ťahať ďalšie peniaze od rezidentov. T.j. od tých, čo tu majú trvalý pobyt (v Bratislave) a roky (niekto aj niekoľko desiatok rokov) platí mestu dane.
Občan nespochybňuje legálnosť krokov na započatie parkovacej politiky, práve naopak, parkovacia politika v Bratislave má meškanie. Ide však o podmienky. A tie vyznievajú pre daňového poplatníka, rezidenta k mestu na smiech. Ponižujú rezidentov a vsugerujú argumenty, že to robia pre rezidenta za peniaze mesta (o tom nižšie*).
Pán primátor dal k dispozícii zopár údajov. Bolo vykonaných 8 sčítaní áut na uliciach na sídlisku Krasňany a dopočítali sa k maximálnemu číslu čo tu parkovalo - 1429 áut (v noci). Pričom tých, čo tu majú trvalý pobyt na tom sídlisku je aktuálne 691 áut (asi 48,36%).
viac tu od 4:30
V tom čase bolo legálnych parkovacích miest 1107, a teda 322 parkovalo na hulváta (na trávniku a pod.).
V Krasňanoch prebieha vyznačovanie a parkovacích miest bude 1258. Ak občan dobre počíta, takže preč pôjdu autá mimo trvalého pobytu, nákladné autá. Teoreticky tak by malo zostať voľných asi 889. Preto teoreticky, lebo za rezidenta možno akceptovat aj služobné auto s preukazaním užívateľa k danému sídlisku. Aj tak možno argumentovať z pozície občana, že miest na parkovanie je dostatok.
Navrhujem zrušiť zónovanie v celej Bratislave s výnimkou Starého Mesta.
Argumentácia a zdôvodnenie. Občan s trvalým pobytom v Bratislave je rezident. Je opovrhovaním občana - rezidenta zo strany magistrátu. A je absurné od platcu daní pýtať ďalšie peniaze len preto, že potrebuje stráviť pol dňa u známych v inej mestskej časti. Keďže rovnako vznikne potreba občana z inej mestskej časti takto pol dňa, alebo aj celý deň parkovať v Rači, je abnormálnosť za toto ťahať dalšie peniaze od rezidentov.
Žiadam mestskú časť Bratislava-Rača, resp. magistrát, aby riešil vyťaženosť parkovacích plôch pred nákupnými domami LIDL a TERNO. Je úplne bežné, že si tam odstavia autá z PK, Modry, Senca, videl som aj TN a vodiči idú potom na električku do mesta. A domáci ak potrebuje urobiť veľký nákup, nemajú kde zaparkovať pred obchodným domom.
* A teraz tie financie. Ako povedala jedna múdra susedka na stretnutí k parkovacej politike: Mesto nemá žiadne (svoje) peniaze. Má k dispozícii peniaze daňových poplatníkov, teda od nás občanov rezidentov. Občan má v živej pamäti zvýšenie dane z nehnuteľnosti po nástupe do úradu pána Matúša Valla. OK, ale občan za to má dostať službu. Argumentovať, že "sme vám" opravili cesty a chodníky je na smiech. To ste opravili za naše peniaze, za peniaze daňových poplatníkov. Plus aj tá výsadba 10 tisíc stromov po 700 EUR za 1 kus išla z vrecák daňových poplatníkov (to len tak mimochodom).
Dušan Veselý, občiansky aktivista, obyvateľ sídliska Krasňany
Komentáre
Zverejnenie komentára